KEOP-6.1.0/B/09-2010-0106

A „Trendi Zöld” elnevezésű, az Észak- és Dél alföldi régió 14-24 éves korosztályát megcélzó 2011. júniustól 2012. májusig tartó, fenntarthatósági tematikájú reklámkampány során a médián keresztül bemutattuk a célcsoport tagjai számára a tudatos vásárlás lényegét. A projekt során előidézni kívánt szemléletváltozás legfőbb irányának azt tekintettük, hogy a fiatalok már a forrásnál igyekezzenek kiküszöbölni vagy minimálisra csökkenteni a keletkező hulladék mennyiségét, mert így kevesebb energiát, nyersanyagot, élőhelyet vesznek el a környezettől. Az előállított médiatartalmak a fiatalok életstílusához, ízlésvilágához, reklámfogyasztási szokásaihoz igazodtak.

Bemutattuk, hogy a hulladékot, ami elkerülhetetlenül képződik, hogyan gyűjtsék szelektíven, a tárgyaikat a lehető legtovább használják, a feleslegeseket pedig ne kidobják, hanem cserebere piacokon adják tovább, a háztartási hulladékot komposztálják.

A TV és rádió reklámok, az elektronikus médiában megjelenő bannerek, a projekt során elkészített kisfilmek és a kiadványok a tudatos vásárlást trendi, követendő példaként mutatták be.